De ICDChallenge is een vijfdaagse wedstrijd – “Battle of the Schools” tussen internationale universiteiten en studenten uit de creatieve industrie om een veelbelovend creatief concept te ontwerpen voor een Kunstpunt Groningen. (De opdrachtgever van vorig jaar was Adidas).
In 2023 studiejaar wordt de ICDChallenge georganiseerd door de Hanzehogeschool Groningen en mede georganiseerd door de Algebra University College, Zagreb en de Hochshule der Medien, Stuttgart.
“ICDC nodigt universiteiten uit om de creativiteit en het onconventionele denken van jonge geesten te stimuleren en tegelijkertijd de wereld te verbeteren.”
Als onderdeel van de jury zal Fitbrand zich dit jaar richten op de kwaliteit van een goed doordacht concept en een heldere branding strategie waardoor je idee meer kans maakt om met je merk een plek op de markt te veroveren.
We zullen ons bij de beoordeling richten op:
- Herkenning van de brand look & feel en de creatieve richting
- Waarde van een ruimtelijk concept door idee en realisatie
- Waarde voor de eindgebruiker en de opdrachtgever
- Kunnen voldoen aan de eisen van de opdracht
- Krachtige stap ‘over de rand’ van de opdracht
Datum: 6-10 februari, Hanzehogeschool Groningen, Nederland
Volg de Battle op Instagram of check het complete verhaal op de ICDC website: icdchallenge.com