Merkstrategie, Merkidentiteit

Merkstrategie en merkidentiteit Sport Natural

Experience your natural potential

Sport Natural is een Health Club in Amsterdam e.o waar mensen kunnen werken aan hun fysieke en mentale kracht. Het doel van Sport Natural is om mensen op een unieke en persoonlijke manier te helpen groeien, zodat zij zich sterker en autonomer voelen. Zij vroegen Fitbrand om ze te helpen bij het creƫren van een nieuwe merkidentiteit die deze visie weerspiegelt.

Met behulp van een strategische sessie heeft Fitbrand Sport Natural’s merkidentiteit uitgewerkt. Hieruit kwam naar voren dat Sport Natural zich onderscheidt door de unieke combinatie van fysieke training, mentale begeleiding en dat alles op een plek waar men zich goed voelt. Dit vormde het hart van het merk. Het merkarchetype van Sport Natural werd vastgesteld als de “de wijze”, dit benadrukt de expertise en kennis van Sport Natural.

Met deze kennis ontwikkelde Fitbrand een tone of voice voor Sport Natural, waarmee het merk zich onderscheidt van andere sportscholen. Dit alles word weergegeven in een visuele Roadmap die de challenges uitwerkt naar doelen.

Om de customer journey te verbeteren en het merk beter te positioneren, werd er ook een rebranding doorgevoerd. Het nieuwe merkdesign werd vastgelegd in een brand manual, waarin alle aspecten van de nieuwe merkidentiteit werden beschreven. Hiermee kan Sport Natural consistent communiceren met haar klanten en haar boodschap op de juiste manier overbrengen.

Opdrachtgever
Sport Natural Amsterdam

Branche
Fitness & Personal training

img
img
img
img
img

“Wegens de sterke groei en uitbreiding van Sport Natural zochten wij naar meer eenheid in ons merk. Maar, wel met behoud van ons hart, onze ziel en onze identiteit. En dan het liefst gezien vanuit iemand buiten ons bedrijf. Na het eerste kennismakingsgesprek werd ons duidelijk dat Peter en zijn team ons hierin echt goed begreep en het gevoel was er direct! Wij zijn zelf erg kritisch op details en het verhaal (zeg maar gewoon ‘mierenneukers’) en gelukkig doet Fitbrand dat ook. Nu hebben wij een merk die staat als een huis en duidelijke richtlijnen geeft voor het team dat wij zijn.”

– Nick Helsloot, Founder Sport Natural

img
img
img
Sluiten