Branding, Design, Merkidentiteit

Basecamp

Voor Tigra Amsterdam ontwikkelden we een krachtige visuele identiteit die gedragsverandering tastbaar maakt. Basecamp is een online leeromgeving die mensen helpt bij het bereiken van hun persoonlijke doelen – of het nu gaat om gezonder leven, stoppen met roken of andere positieve veranderingen. De vraag was: hoe visualiseer je een digitaal platform dat mensen begeleidt bij gedragsverandering?

We vonden het antwoord in een sterke metafoor uit de bergsport: het Basecamp als startpunt van elke grote expeditie. Een plek om te acclimatiseren, je voor te bereiden en strategisch vooruit te plannen. Deze metafoor vertaalden we naar een visuele identiteit met een logo dat een vlag (het bereiken van doelen) combineert met schuine, dynamische lijnen die vooruitgang symboliseren. De huisstijl is opgebouwd rond een warm groen als hoofdkleur, aangevuld met geel voor energie en contrast. Een vriendelijke gids als centraal karakter werd je persoonlijke sherpa in het veranderproces.

De complete identiteit – van favicon tot gevelreclame, van iconografie tot marketingmaterialen – maakt Basecamp herkenbaar als dé expert in gedragsverandering. De visuele taal is uitnodigend en motiverend, maar straalt ook de professionaliteit uit die past bij de bewezen methodiek van Basecamp. Een identiteit die mensen letterlijk en figuurlijk in beweging brengt.

Opdrachtgever
TIGRA Amsterdam

Branche
Fysiotherapie

Website
www.tigra.nl

img
img
img
img
img

Ben je een ondernemer in de fitness/sport/gezondheidsbranche?, dan is het bedrijf Fitbrand naar mijn idee de enige juiste optie op het gebied van marketing en branding. Het team van Fitbrand heeft in al die jaren alles al voorbij zien komen en begeleidt je op een prettige en professionele wijze in het proces van het creëren van een onderscheidende merkstrategie. Er wordt niet alleen snel geleverd, maar vooral ook kwaliteit geleverd. Daarom kies ik voor Fitbrand.

Michael Zandbergen | Basecamp
img
img
img
img
img
img
Sluiten